Je kent deze programma’s misschien al voor consumenten. Google Workspace is de verzameling van deze handige programma’s maar dan speciaal voor organisaties. In Google Workspace zitten zelfs nog veel meer handige extra functies.
Google Workspace is gemaakt om sneller, slimmer en makkelijker samen te werken.
Met Gmail verstuur en ontvang je gemakkelijk, veilig en reclamevrije e-mail voor jouw club. De emailadressen krijgen jullie eigen domein, zoals voorzitter@jouwclub.nl of info@jouwclub.nl. Een nieuwe gebruiker is zo toegevoegd.
Google Sites stelt jouw club in staat zelf websites te maken. Handig voor evenementen of voor intern gebruik. Zo maakte MHC Rosmalen een eigen intranet voor ouders, trainers en coaches. 
Met Hangouts Chat kunnen vrijwilligers of commissies gemakkelijk op één plaats hun werk bespreken. Van privéchats tot groepsgesprekken: via Chat kunnen zij gemakkelijk en efficiënt samenwerken.
Zie jij het al voor je? Videobellen met het bestuur of andere vrijwilligers. Het is de toekomst. Hangouts Meet maakt het ook voor jouw club mogelijk. Het enige wat je hoeft te doen, is een vergadering inplannen en een link delen.
Google Documenten is bijna hetzelfde als Word, maar dan beter. Meerdere vrijwilligers kunnen tegelijkertijd aan een document werken en wijzigingen worden direct opgeslagen. Wel zo handig en het bespaart ook nog tijd. 
Google Spreadsheets is een betere versie van Excel. Meerdere vrijwilligers kunnen tegelijkertijd aan een document werken en wijzigingen worden direct opgeslagen. Heb je een vraag? Stel deze in de spreadsheet en Google helpt je!
Met Google Presentaties heb je alles in handen om de beste presentaties te maken. Samen werken aan een presentatie is geen probleem. Tip: Maak jullie eigen templates aan, dan gaat het maken van een presentatie nog sneller.
Met Google Formulieren maak je eenvoudig de beste formulieren of enquêtes. De toepassingen zijn eindeloos: een jaarlijks ledenonderzoek, evenement registratie, digitale examens, declaraties indienen of andere processen.
Drive is dé verzamelplaats voor alle documenten. Vanuit hier kun je eenvoudig mappen aanmaken en bestanden opslaan. Elke map of document kun je delen met wie jij wilt, zo zorg je ervoor dat ze beschikbaar zijn voor wie er écht bij moet. 
Google Keep is jouw nieuwe maatje. Deze taak manager legt eenvoudig alle taken en ideeen vast, en herinnert je aan wat je moet doen. Samen aan de slag? Geen probleem. Alle lijstjes kun je eenvoudig delen.
Zit de bestuurskamer net vol, terwijl jij een belangrijke afspraak hebt? Met Google Agenda gaat het niet meer gebeuren. Reserveer eenvoudig een ruimte of weet wat er op jouw club te doen is.
Met Google Cloud Search kun je stoppen met zoeken naar dat ene document, mailtje of afspraak. Cloud search beantwoordt jouw vragen en biedt relevante suggesties. Zo bespaar je nog eens tijd!
Met Google Vault* bewaar je documenten met een wettelijke bewaartermijn. Ook kun je als club documenten terugvinden van accounts die zijn opgeschort.
Met Gogle Mobiel zorg je ervoor dat vrijwilligers ook mobiel kunnen werken. G-Suite werkt op Android, iOS, Windows en andere smartphones. 
Via de gebruiksvriendelijke ontwikkel omgeving van G Suite kun je zelf de apps maken die je nergens kunt vinden, om bijvoorbeeld organisatie workflows te versnellen of de interne bedrijfsvoering een impuls te geven. 
G-Suite is makkelijk uit te breiden met handige add-ons of te koppelen met software oplossingen van andere bedrijven. In de Marketplace vindt je deze gratis en betaalde handige uitbreidingen. 